31. 10. 2012

Týdenní plánování (2)


Co budete pro týdenní plánování potřebovat? Tady máte na výběr ze širokého spektra možností od čistého papíru, přes klasické kalendáře nebo diáře (nejlépe s týdenním pohledem), stolní velkoformátové kalendáře, plánovací tabule až po specializované plánovače typu FranklinCovey. Také můžete použít digitální aplikace jako jsou kalendáře (Outlook, Google apod.), tabulkové procesory (Excel, Google Documents, Libre Office Calc apod.), program na poznámky (Zim, Evernote), to-do aplikace nebo obyčejný textový editor. Já osobně používám Zim pro osobní potřebu a Google kalendář pro sdílení informací. Navíc datový soubor Zim mám uložený na Dropboxu, takže k němu mám přístup i ze smartphone.
Jak evidovat týdenní úkoly? I v tomto případě existuje mnoho možností. Následující seznam se týká především softwarových aplikací
  1. Barevné popisky, které mohou oddělovat typy úkolů nebo označují jeho splnění. Tady mám pocit, že příliš barevný kalendář je spíš ke škodě.
  2. Tagy (štítky) – pro mě představují jednodušší variantu barevných popisků. Nejsou sice tak elegantní, ale nemusím nikde dohledávat význam barvy nebo hledat novou barvu pro další kategorii. Bohužel stejně jako u barev se mě nedaří udržet konzistentní uzavřenou množinu štítků.
  3. Priority – já používám kombinaci jednoho až tří vykřičníků (nástroj Zim) a navíc si prvních pět aplikací očísluji podle pořadí, ve kterém je chci vykonat (to je ale záležitost denního plánování a pojídání žab /žáby vysvětlím v některém z dalších článků/).

Žádné komentáře:

Okomentovat