29. 8. 2012

Lidé – největší nepřátelé produktivity


Dnešní článek je vlastně výzva. Ráno jsem dorazil do kanceláře s krásným plánem na dnešní den. Ten se začal během první hodiny vesele rozpadat. Minutka u šéfa se protáhla na 40 minut, protože mu ráno volal zákazník s urgentní objednávkou. Urgentní objednávka pohltila další dvě hodiny. Vlastně spíš víc, protože se překrývala s krátkou změnou kódu, kterou požadoval další zákazník okamžitě.
Jinými slovy mám pocit, že všechny systémy a techniky pro zvýšení produktivity fungují víceméně v laboratorních podmínkách – u jedinců, kteří přichází do kontaktu s dalšími pouze na základě plánovaných událostí. My ostatní (programátoři, učitelé, lékaři, manažéři provozu) máme smůlu.
A mě by zajímalo jak tuto smůlu řešíte. Já se snažím tento problém ošetřit pomocí preferencí. Slyšel jsem i o dalších možnostech – delegování, pokusy o izolaci (uzavírání inboxů, včetně dveří do kanceláře) apod. Pochlubte se, jak tento problém řešíte vy. Diskuze pod článkem je otevřená a pro nejlepší diskutující máme připravená „skvěloprácovská“ trička všech velikostí. Diskuzi zdar, zbytečnostem zmar!

Žádné komentáře:

Okomentovat