3. 8. 2012

Efektivní mítinky (2) aneb jak jednat


Další pravidla se budou týkat přímo vlastního jednání. Takže si zapamatujte, že na každém mítinku...
  1. ...se musí projednávat pouze předem stanovené záležitosti. Každý, kdo přednese nové požadavky, je velice nepořádný a pracuje chaoticky nebo se pokouší o nějaké intriky (snaha překvapit a zaskočit kolegy).
  2. ...bývá zahájení, které stručně zopakuje cíle mítinku a přitom nesmí trvat déle než 3 minuty.
  3. …se nejdůležitější záležitosti (a často také nejméně příjemné) projednávají jako první. Přístup „to je přece jasné, tak to prodiskutujeme jako první“ nebývá nejefektivnější. Navíc se může stát, že na kontroverzní a problematické body zbude málo času a vedoucí schůze bude podezřívám (ať už právem, či neprávem), že je schválně upozadil, aby odvedl pozornost. Samozřejmě nezapomeňte uvést správné pořadí projednávaných bodů do programu schůze.
  4. ...se na začátku poznamená docházka. Nejlépe do předem připravených archů, aby to bylo rychlejší. Nejde o bezúčelnou buzeraci, ale o ten nejjednodušší kontrolní mechanismus, který pomáhá ověřovat plnění závěrů schůze.
  5. ...mají mluvčí omezený čas. Pokud uvádíte nějakou novou informaci nebo téma, máte na to 4 minuty. Každý další diskutující se musí vejít do dvou minut (proto Two Minnutes Meeting).
  6. ...musí být rozčleněn, tak aby diskutující dostali příležitost k jasným a cíleným otázkám. Nesmí dojít k tomu, aby se tázající nebo diskutující museli vyjadřovat ke dvěma nebo dokonce více předřečníkům najednou.

Žádné komentáře:

Okomentovat