19. 9. 2012

Týdenní plánování (1)


Konečně po dvou letech jsem si začal užívat týdenní plánování. Před tím jsem ho tak trochu flákal. Prostě důležité bylo plánování každodenní a týden jsem jen tak v neděli prolétl. Samozřejmě trochu lepší to bylo v dobách používání FC diáře, ale stále to žádná sláva nebyla. FC diář jsem po roce odhodil a musím říct, že se mému pracovnímu batohu pořádně ulehčilo, a s tím jsem tak trochu odhodil i týdenní plánování. Kdy jsem se k němu vrátil? V dobách dovolených, kdy jsem potřeboval vědět, co budu dělat, až se vrátím po týdnu z lyžování. A najednou se ukázalo, že týdenní plánování má jednu užitečnou funkci – už se mi nestává, že bych v jednom dni měl deset a víc úkolů s maximální prioritou.
Abych zase někde neudělal chybu, pokusil jsem se o stručnou rešerši, jak to dělají jiní a jaké jsou nejlepší postupy. A o výsledky se s vámi chci podělit v následujících řádcích.
Tak nejdříve si shrneme proč je dobré si koncem nebo začátkem týdne si sednout nebo lehnout a projít svůj program?

  • Plánování je obecně užitečné.
  • Budete mít jasný program, a tudíž se zbavíte nejistoty a strachu z ní.
  • Týden nezaplníte celý, a proto budete poměrně flexibilní díky možnosti operativního zaplňování volných míst nebo přesouvání aktivit.

A proč vlastně plánovat týden a ne jednotlivé dny? Abych řekl pravdu, nevím. Já osobně kombinuji denní a týdenní plánování. Na webu najdete však můžeme najít názory, že týden je tak akorát dlouhá časová jednotka, která je dostatečně velká, abyste mohli přesouvat úkoly a schůzky. A zároveň tak malá, že si snadno udržíte přehled. Na tom něco bude, protože ve svém Google kalendáři používám nejčastěji týdenní nebo dvoutýdenní pohled.

Žádné komentáře:

Okomentovat