2. 5. 2012

Techniky pro zlepšení produktivity a efektivity


Před časem jsme publikovali krátký seriál o technice Pomodoro. Já osobně rajčata nemusím (tedy kromě toho úžasného rizota s krevetami a rajčaty, které jsem měl nedávno v Římě). Existuje také něco jiného pro zlepšení produktivity a efektivity?
V článku Five Best Productivity Methods je jmenováno pět nejlepších technik. První z nich je Pomodoro a následující seznam ukazuje ty další.
  • Getting Things Done (GTD) – GTD a jeho varianty jsou v Čechách dobře známé metody. Částečně jsem ji do svých každodenních procesů zařadil já, především při zpracování podnětů. O GTD existuje v Čechách a na Slovensku poměrně dost stránek, proto se s informacemi o GTD budete setkávat hlavně v sekcích Tři odkazy pro Popelku nebo Nepřehlédněte.
Další techniky budeme zkoušet, takže zatím jen názvy.
  • Seinfeld's Productivity Secret/Don't Break the Chain
  • The Action Method
Poslední metoda je nazvaná A Hybrid, or Custom Personal Method a nejedná se o metodu, ale souhrn všech technik, které vznikají kombinací nebo přizpůsobením existujících (např. 10-Minute Hack nebo Personal Kanban 101). To je i můj případ – kombinace GTD, 7 návyků a některých dalších principů (jako třeba pojídání žab). Pokud mně nevěříte, mrkněte se na zajímavý článek o kombinování různých metod.

Žádné komentáře:

Okomentovat