9. 5. 2012

Hamster a 80/20 – vyhodnocení za duben (6)


Duben uplynul jako voda, tudíž přichází další díl seriálu o Hamsteru. Upřímně řečeno, není to seriál určený speciálně pro čtenáře blogu, ale hlavně pro mě, abych si trochu udělal pořádek. A třeba to bude užitečné i pro někoho dalšího.
Takže zpátky k dubnu. Co mě potěšilo? Především poměrně vysoký počet dní, kdy jsem na práci ani nesáhl. Konečně jsem přestal (alespoň částečně) pracovat o víkendech a svátcích. Poměr Užitečné vs. Zbytečné se dostal na číslo 3,25 – to znamená, že na jednu hodinu činností, které jsem považoval za zbytečné připadaly více než 3 hodiny užitečných aktivit. Také si myslím, že poměr aktivit, které přímo dostávám nějakou tu korunu, a těch, které představují investici do budoucna, je zhruba 2:1.
Co mě naopak poděsilo? Především poměrně vysoký počet dní, kdy jsem pracoval více než 9 hodin. Je potřeba si uvědomit, že se jedná o „čistou práci“, kdy veškeré prostoje nebyly evidovány. Jak už jsem psal dříve, pořád je velice nízký počet hodin, který věnuji na vlastní vzdělávání. Pilná včela bohužel stále svítí (viz třetí díl seriálu).
Z čeho se poučit a jak dál? Kategorie Zbytečné je nejvíce zaplněna neproduktivními mítinky a přípravou zbytečných projektů. Je potřeba obojí eliminovat (což se zcela nepodaří, neboť se často jedná příkazy shora) nebo alespoň minimalizovat čas strávený na těchto neproduktivních aktivitách.

Žádné komentáře:

Okomentovat