6. 2. 2012

Hamster a 80/20 (1)


Trochu jsem se snažil optimalizovat svůj čas, který věnuji činnostem spojenými s výdělkem. Rozhodl jsme se k tomu během Vánoc jako tradiční novoroční předsevzetí. A kupodivu předsevzetí vydrželo celý měsíc. Už to je skoro zázrak.
Prvním krokem byla evidence pracovních činností. Nejprve jsme přemýšlel tabulkách v Excelu/Calcu. Pak jsem testoval různé webové nástroje a nakonec jsem se vrátil k Hamsteru. To je program, který sleduje čas strávený u počítače (to je moje obvyklé pracovní prostředí). Umožňuje zadat název a popis akce, štítky (tagy) a kategorie. Program umí také vytvářet jednoduché přehledy a statistiky. To je právě část aplikace, kvůli které jsem Hamster před časem opustil. Statistika je poměrně jednoduchá, trochu nepřehledná. Program neumožňuje export dat do nějaké obecného formátu (třeba csv), který by bylo možné zpracovat pomocí tabulkového procesoru. A nejvíc mě štvou hlášky typu „jste pilná včelka“ nebo „jste noční sova“.
Před vlastním sledování bylo zapotřebí definovat kategorie a štítky. Vzhledem k tomu, že aktivita může mít jen jednu kategorii, kategorie reprezentují typ činnosti (například plánování, administrativa, schůzka). Naopak štítků může být víc, proto tam doplňuji klienty, protože některé aktivity se týkají více zákazníků. V názvu aktivity se pak objevují pojmenování jednotlivých projektů.

Žádné komentáře:

Okomentovat