16. 1. 2012

Zima se Zimem (4)


Jak já používám Zim? Protože jsem se inspiroval metodou Getting Things Done, založil jsem si pět základní stránek:
  1. Inbox – kam píšu bez ladu a skladu veškeré poznámky, které mě napadnou, když mám zapnutý počítač. Prostě poznámkový blok, který jednou týdně sestřídím.
  2. Kontrola & Čekám na... – projekty, které jsou v běhu, ale momentálně je nemůžu nijak ovlivnit (například čekám na něčí odpověď). Do této stránky přesouvám celé projekty podle potřeby.
  3. Někdy / Možná – jedna stránka, která obsahuje poznámky, postřehy a odkazy, na které nemám čas, ale rád bych se jim v budoucnosti věnoval. Upřímně řečeno se obsah této stránky nekontrolovaně nefukuje :-)
  4. Projekty – co projekt to stránky, která obsahuje různé informace o projektu, texty, odkazy na externí dokumenty (třeba excelovské tabulky), ale hlavně seznam úkolů.
  5. Osobní – podobně jako předchozí bod, jen se nejedná o pracovní záležitosti, ale osobní záležitosti, jako například abych si denně zacvičil.

A cíl celého konání? Mít na konci dne čistý seznam úkolů pro tento den. Zim mi běží na pozadí, ráno začnu řešit úkoly s největší prioritou a večer skončím plánováním na další den. Kompletní postup ještě popíšu v dalších článcích, tady bych se chtěl věnovat spíše technologii.
A na závěr přidám ještě příklad zapsání úkolu:
[] Další díl seriálu o Zim [d:1/1/2012] @internet @20min !!

Vidíte všechny informace ve zhuštěné podobě. Postupně zleva doprava – otevřený (neukončený) úkol, jeho popis, datum dokončení, štítky (označují kde ho budu realizovat a jak dlouho, občas doplňuji štítky s denní dobou, například cvičit ráno) a priorita.

Žádné komentáře:

Okomentovat