Jak já používám Zim?
Protože jsem se inspiroval metodou
Getting Things Done,
založil jsem si pět základní stránek:
- Inbox – kam píšu bez ladu a skladu veškeré poznámky, které mě napadnou, když mám zapnutý počítač. Prostě poznámkový blok, který jednou týdně sestřídím.
- Kontrola & Čekám na... – projekty, které jsou v běhu, ale momentálně je nemůžu nijak ovlivnit (například čekám na něčí odpověď). Do této stránky přesouvám celé projekty podle potřeby.
- Někdy / Možná – jedna stránka, která obsahuje poznámky, postřehy a odkazy, na které nemám čas, ale rád bych se jim v budoucnosti věnoval. Upřímně řečeno se obsah této stránky nekontrolovaně nefukuje :-)
- Projekty – co projekt to stránky, která obsahuje různé informace o projektu, texty, odkazy na externí dokumenty (třeba excelovské tabulky), ale hlavně seznam úkolů.
- Osobní – podobně jako předchozí bod, jen se nejedná o pracovní záležitosti, ale osobní záležitosti, jako například abych si denně zacvičil.
A cíl celého konání? Mít na konci
dne čistý seznam úkolů pro tento den. Zim mi běží na pozadí,
ráno začnu řešit úkoly s největší prioritou a večer skončím
plánováním na další den. Kompletní postup ještě popíšu v
dalších článcích, tady bych se chtěl věnovat spíše
technologii.
A na závěr přidám ještě příklad
zapsání úkolu:
[] Další díl seriálu o Zim
[d:1/1/2012] @internet @20min !!
Vidíte všechny informace ve zhuštěné
podobě. Postupně zleva doprava – otevřený (neukončený) úkol,
jeho popis, datum dokončení, štítky (označují kde ho budu
realizovat a jak dlouho, občas doplňuji štítky s denní dobou,
například cvičit ráno) a priorita.
Žádné komentáře:
Okomentovat